Gaborone, a főváros
Ghanzi, Kalahári-sivatag
Maun, Okawango-delta
Kasane
Kasane, Chobe Nemzeti Park
Victoria Falls, Zimbabwe
2012 május közepétől Gyurgyó kalandjai a busmanok földjén. Kalahári-sivatag, Okawango-delta, meglátjuk az istenek tényleg a fejükre estek-e… Még több kép a facebookon... A fotók nincsenek tele objektívvel, biozoom alkalmazásával készültek. Mind.
Gyurgyó, 2012-12-23
Gaborone, a főváros
Ghanzi, Kalahári-sivatag
Maun, Okawango-delta
Kasane
Kasane, Chobe Nemzeti Park
Victoria Falls, Zimbabwe
Shqipëria, ahogy maguk az Albánok nevezik földjüket, magyarul a Sasok Földjének fordítható. A köztudatban nem a legbiztonságosabb turista célpontok között tartják számon a helyet, aminek...
2012 május közepétől Gyurgyó kalandjai a busmanok földjén. Kalahári-sivatag, Okawango-delta, meglátjuk az istenek tényleg a fejükre estek-e… Még több kép a facebookon... A fotók nincsenek tele...
Sokan mondták: Hülye vagy, télen túrázni motorral? Nos, egyrészt igen, van benne valami, másrészt a lehetőségeim többre nem futották, sőt igazából még erre sem tellett. De így garantált volt a...
Azért kisütött a nap a start előtti napokban, szerviz ügyben ugyanis szinte a véletlennek határos módon sikerült támogatóra lelnem.
Elég stresszes felkészülés után sikerült hát elindulnom november 2-án.
Prága után északra a hegyecskék között van egy nevezetes hely, Pekelne Doly, a neve. Ez egy motoros klub által hasznosított barlang, nagyon érdekelt, több leírást olvastam róla.
Mivel egy nappal előbb érkeztem, így két napot pihentem, élveztem a jóltartást. Itt Németország legkeletibb városában még vannak nyomai az NDK-s időknek, amire nosztalgiával gondolnak az idősebbek...
Most ismét nyugati irányba haladtam tovább, a tavi keringő igen nagy letérés volt a legrövidebb úthoz képest, ami elvisz Skóciáig. De hát nem is a legrövidebb utat kerestem, igazodnom kellett alkalmi...
Eindhovenbe bőven sötétedés után érkeztem, az ilyen szakaszokat abban az esetben szándékoztam bevállalni, ha tuti a szállásom, biztos a célpont. Az út során többször fogadkoztam már, hogy sötétedés...
A következő tankolásom már Belgiumban volt esedékes, valamivel olcsóbb is ott a benzin. Keletre utazva pl. Ukrajnában, Oroszországban vagy Örményországban a tankolásnak leggyakrabban az otthonitól...
Doverbe a komp út kb másfél-két óra. A francia partok nem érdekesek, Dover fehér sziklái miatt azonban érdemes volt kimenni a napozó fedélzetre. Csináltam jó sok távoli képet, nehogy elmulasszam a...
A „facebook marketinget” egy vonalon el is felejtettem említeni, mégpedig a következő témában. Mivel utamat tekinthetjük kísérleti jellegű kalandtúrának is, kíváncsi voltam, tudok-e érdeklődést...
Egész jól elvoltam tehát Londonban, kézről-kézre adtak a barátok, és így is sokan kimaradtak. Menni kellett viszont tovább, ha időben tartani akartam az útitervemet. Cambridge volt a következő...
Sötétedés után érkeztem Edinburghba, ahol ismét facebook-os vendéglátók vártak rám. Előre szóltak, hogy kutya is lesz a lakásban, aminek én nagyon örültem, hiszen otthon maradt Brigi kutyám már...
Gyurgyó és a lokneszi szörnyű
A rövid romlátogatás után nekieredtem Fort William felé. Ha jól emlékszem a szuper esővédő ruhámat Invernessből induláskor vettem fel először. Ez nem sok észre vall, tudom, de a narancs szín nem áll...
A kompot időben elértem, alig voltak rajta utasok. Amikor begurultam, a kapuban két tiszt megállított, kinyittatták a felső dobozomat, aztán intettek, hogy mehetek is tovább. Mindeközben a sisakomat...
Indulásom reggelén kínos meglepetés várt; a motor nem indult. Ez volt földrajzilag a legtávolabbi pont, tehát Murphy szerint ennek itt kellett bekövetkeznie. Itt kezdődött kálváriám a műszaki hibával...
Dublinig ismét megúsztam szárazon. Közben a Londonban beszerzett mobil kártyám sem működött már (csak a UK területén volt valid), ez némi kommunikációs nehézséget okozott. Úgy volt, hogy sínen leszek...
A kocsmázás után megszületett az elhatározás, másnap Csabával együtt haladok tovább következő célpontom, Galway felé. Ő autóval, én motorral. Reggel el is indultunk terv szerint. Nagyon nem...
Másnap 10 órára ígért a szerelő hívást, türelmetlenül vártam, végül 11-kor küldtem egy érdeklődő SMS-t. Dél körül aztán megérkezett értem a szaki és elvitt a házához. Ott állt a Bárány, egyből...
A hőmérséklet mínusz 5 fok körül lehetett az induláskor, a köd pedig másodperceken belül ráfagyott a sisak plexijére. Autópályán szinte csak egyenesen kellett menni, az eső esett volna, ha nem fagy...
Utolsó londoni tartózkodásom napjai alatt próbáltam megszervezni a francia- és olaszországi megállóimat is. Mivel a franciaországi magyarok facebook közösségeinél nem jártam sikerrel szálláskeresés...
Érdekes, hogy Párizs milyen sok látnivalót kínál, mégis egy nagyon kicsi területen. A Szajna partján egy 16 km hosszú, 2-3 km széles részben megtalálható szinte az összes nevezetesség, a Diadalívtől...
Lyonra így csak átutazóban maradt időm. A belvárosban megállva wifit próbáltam keresni, amit végül a Starbucksban leltem. A McDonald’s hálózatára nem tudtam csatlakozni, de elég közel voltak...
Az út tervezésekor fontos állomásként gondoltam Marseille-re, stabil mediterrán 10-12 celsius, napsütés… A hazaúton (Olaszország, Szlovénia) várható dermesztő téli időjárás előtt itt jó alkalmam...
Az utam a Riviérán vezetett tovább, a következő éjszakát már Genovában terveztem tölteni. A kulcs leadása miatt nem indulhattam korán, és úgy gondoltam a cirka 400 km teljesíthető, még a sok...
Tehát következett Velence... és a csalódás. Persze sok mindent elkövettem annak érdekében, hogy ne élvezhessem Velence szépségét. Először is, rosszul szocializálódtam talán, számomra a giccsparádé...